KULT OF TAURUS - DIVINATION LABYRINTHS


After a demo (2008), an EP and after a split with Sthenos (2009), the greek band Kult of Taurus finally has released a full-lenght. While listening to Divination Labiryhnts you'll fell all its esoteric and occult power under noise forms which are present for almost the entire play of the album. That occult feeling is hidden on the background, behind the acid guitar riffs or even in the foreground to summon evil spirits, the Evil itself, or anything else that stimolates your mind. The intro is the perfect rapresentation for these atmospheres that Kult of Taurus can create, together with the words of agony spoken by a man almost drived to madness and by the "noises". No music for now, but tha comes with "Channeling End", a good track filled with time changes, where the particular "noises" and "sounds" are put on the backgroud, behind the raw-sound of the guitars and the black screaming. Drum also variates a lot, and only during a little part of the song you can hear the classical blast-beat. We can say the same in "The light that divides the Earth", where we can hear Rotting Christ's influences. "Tree of gifts pt.1, Void" it's the longest track in the album (about six minutes) and we can hear a bunch of melodies, used with moderation. In the end everything stops except the "noises", to represent the concept of "void", that will end in the final track "Death" (Tree of gifts pt.2, Death): total silence in the beginning, then evil sounds gaining volume as the track goes on, something of a string quartet and a piano for a struggling melody, and pseudo-religious choirs that flow with us 'till the end of life... ops, I mean, 'till the album's end. Let's get back to the central tracks: "Where the moon rises" starts with a rythm that changes without being noticed by the listener... leading you to re-play the track because you feel like you missed something. Then you'll hear  all the time changes like in all the rest of the album. "Hidden in all ages" is one of the shorter song in the album (the shortest is "Introduction"), with a play-time of 3 minutes and a bunch of seconds and you can notice a massive blast-beat use. Then there's a track named "??OS?", and after various researches I found out that it's pronounced like "Ptosi" and it means "Autumn", the season of the Death, and in facts takes the listener at the last track, "Death". "??OS?" starts with the usual "noises" and has a slow time for more than half of the song, but in the last the song explodes with all its rage and power. At the first time I didn't like this album, but after I few times I found out that it's a good one, well written, and the "noises" are used with wisdom and the sounds it's exciting. Sarapedon's singing it's perfect for the album. The line-up is completed by Hellscum at the drum, Bile and Sythanagon at the guitars and Platon at the bass. [Translated by Lorenzo Naturale]


Dopo un demo (2008), un EP, ed uno split con gli Sthenos (2009) è arrivata finalmente l'ora di un full length per i greci Kult Of Taurus. Divination Labirynths è un album che trasuda occulto da ogni traccia, sotto forma di noise quasi sempre presenti; nascosti nel sottofondo, dietro ai riff acidi delle chitarre, o in primo piano, ad evocare spiriti maligni, il male stesso, o qualsiasi cosa stuzzichi la vostra mente perversa. L'intro è un ottimo esempio delle atmosfere che la musica dei Kult Of Taurus riesce a creare, con le parole piene d'angoscia di un uomo sull'orlo della follia, contornate dai sopracitati "noise"; niente musica per ora, ma quella arriva con "Channeling end", bella traccia piena di cambi di tempo, dove i particolari "rumori" e "suoni" vengono messi in secondo piano, dietro le chitarre grezze e lo screaming black. Anche la batteria è molto varia, e solo in un frammento della canzone si concede il classico blast beat. Sullo stessa linea "The light that divides the Earth", dove forse le influenze delle connazionali leggende del black metal Rotting Christ si evincono maggiormente. "tree of gifts pt. 1, Void" (il vuoto) è la traccia più lunga dell'album (poco più di 6 minuti) e si concede qualche melodia in più, ma senza esagerare. Molto affascinante il finale, dove tutto si ferma, tranne i noise, ad ideale descrizione del "Vuoto", che si concluderà nel'ultima traccia con la "Morte" (Tree of gifts pt. 2, Death): silenzio assoluto inizialmente, poi suoni maligni in crescendo, archi e pianoforte per una melodia struggente, e cori pseudo-religiosi che ci accompagnano fino alla fine della vita... volevo dire dell'album. Facciamo ora un salto indietro alle tre tracce centrali: "Where no moon rises" ha un ritmo iniziale che cambia quasi senza che l'ascoltatore se ne accorga... e spinge a risentirla dall'inizio per capire cosa gli sia sfuggito; poi i cambi di tempo si fanno sentire numerosi, caratteristica propria di tutto l'album. "Hidden in all ages" è, ad esclusione dell'Introduction", la traccia più breve dell'album (tre minuti e qualche secondo) e riporta a galla il caro buon vecchio blast beat. La penultima traccia, che precede "Tree of gifts pt.2, Death", s'intitola "??OS?"; dopo varie ricerche posso dire che si pronuncia all'incirca "Ptosi" e significa "Autunno", la stagione della morte, ed infatti accompagna l'incauto ascoltatore all'ultima traccia, la già descritta "morte". ??OS? inizia coi soliti noise ed è per più della metà piuttosto lenta, ma si scatena nell'ultima parte. Ad un primo ascolto non ho apprezzato granché quest'album, ma poi mi sono dovuto ricredere. I noise sono usati con saggezza e sono molto affascinanti, a volte direi addirittura eccitanti, il sound è grezzo al punto giusto e personalmente trovo che il cantato di Sarpedon sia precisamente quello che serve all'album. Completano la formazione Hellscum alla batteria, Bile e Sythanagon alle chitarre e Platon al basso.






Pierluigi Bani
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About Marco

YDBCN è un collettivo di persone disagiate che odia la musica
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